Pokud se ti líbil tento příspěvek - sdílej!

Dnešní konzultace byla neskutečně zajímavá a mimo jiné jsme se s klientkou dotkly tématu podnikat vs zaměstnanecký poměr. Je to zvláštní, ale v dnešní době se mluví o vlcích, leadrech, o podnikání…zkrátka o tom, jak být sám sobě pánem. Naopak je často dehonestován klasický zaměstnanecký poměr. Proč?
 
Přeci nemůže být každý člověk podnikatelem, leadrem nebo ředitelem. To bychom tu měli hromadu leadrů, kteří by neměli koho vést.

A hlavně ne každý tohle chce. Ono to má nejen tu stranu, která se ráda prezentuje na výsluní, ale také stinnou stránku, o které se moc nemluví. Jak se říká: “Něco je vždycky za něco.” A to něco, čím se platí za bytí si svým vlastním pánem, je dost vysoká daň v podobě těžkých, nejistých a pomalých začátků, ztráty zažitých jistot, plánování, studia chybějících znalostí, které byste jako zaměstnanci nikdy nepotřebovali atd. A za to všechno platíte svým časem. Ten čas ale musíte někde vzít. Kde ukrojíte?

Počátky podnikání je období prakticky bez volného času. Potom, když se vám vaše živnost stabilizuje, budete si volný čas muset sami vytvářet. I to je těžké, protože…protože zjistíte, že volný čas není, protože musíte… Stop! Ten volný čas si budete sami určovat. A pro mnoho lidí je to záležitost, kterou se budou muset naučit. Nicméně den není nafukovací a nikdy nebude.


Ano. Pokud se vám podnikání rozjede, získáváte finanční svobodu. Můžete vydělat opravdu hodně peněz, ale také můžete těžce prodělat. Nikdo vám nedá záruku, že zrovna tahle reklama zabere a ani kdy uvidíte její výsledky.
Jaké ty výsledky budou?
Zabere reklama hned?
Natáhne určitý počet platících zákazníků?
Získáte určitý počet klientů do určité doby na základě placené reklamy?
Nevím. A neví to nikdo.
Chcete záruku?
Bohužel záruka není a kdo říká, že vám tu záruku dá, ten lže.
Znáte potřeby svých klientů? Výborně! V každém případě ale nejdříve budete pracovat na povědomí o vaší značce a potom teprve můžete začít přemýšlet o nějakých číslech. A povědomí o značce se časově buduje podle toho, jakou reklamu si můžete dovolit. Nezačínají všichni se stejnými podmínkami, takže se nemůžete srovnávat s kolosy, které do reklamy nacpou miliony. A že se s nimi tak často srovnáváte! …a potom ničíte sami sebe…

Často mi lidé říkají, že do podnikání jdou proto, aby konečně dělali to, co je baví. Přitom ale nechtějí dělat marketing. Nechtějí se věnovat dalšímu rozvoji. Nemají a ani nechtějí dělat žádnou koncepci. Nechtějí přemýšlet o rozličných potřebách zákazníků. Nesnesou odmítnutí, odmítají realizovat potřebné věci atd. Prý budou dělat jen to, co je baví. Tak to sorry, ale mějte to jako hobby, nikoli jako zdroj obživy. Je možné si najít práci, která vás bude bavit. A že se vám někdy nechce? To je ale normální. A věřte, že pokud byste chtěli uspět v podnikání, takových pro vás nepopulárních kroků budete dělat sakra hodně.

Nenechte si namluvit, že být zaměstnancem je špatné. Není! Naopak! Pokud jste spokojeni a více, že byste práci neměnili, děláte to dobře. Nenechte se nahnat do něčeho, co dělat odmítáte, resp. odmítáte dělat určité důležité kroky a rozhodnutí, bez kterých nenastartujete ani motorku, natož vlastní bysnys. Když nechcete nastartovat motorku, nemusíte to dělat, stejné je to i s podnikáním. Nechcete se určitými věcmi zabývat, a přesto chcete podnikat? OK, zaměstnejte si tým, který určité věci za vás udělá. Nicméně stejně nebudete dělat vždycky jen to, co vás bude bavit.

Nestyďte se za to, co děláte. Děláte to rádi a děláte to dobře? Ať je to cokoli, buďte na sebe hrdí. Máte na co!

 


Pokud se ti líbil tento příspěvek - sdílej!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *